پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

اصول نگارش صحیح پایان نامه کارشناسی ارشد

واحدهای درسی تعریف شده برای پایان نامه کارشناسی ارشد مهم ترین واحدهای درسی مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد است. چرا که پایان نامه کارشناسی ارشد در واقع رساله ای است که در آن دانشجوی تمامی اطلاعات و دانسته های خود در دوران تحصیل را در  قالب یکک کار تحقیقاتی ارائه می دهد. پس رعایت اصولی در نگارش آن الزامی است. در این مقاله به صورت اجمالی به بررسی نحوه ی نگارشش فصول و اصول دستوری پایان نامه کارشناسی ارشد می پردازیم.

نحوه ی نگارش فصول و اصول دستوری پایان نامه کارشناسی ارشد  

از جمله مشخصات ظاهری رساله که در بیشتر پایان نامه ها عمومیت دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد، کاغذ مورد استفاده در نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد اشاره نمود باید آچهار باشد نوع و رنگ جلد پایان نامه بسته به دانشگاه و گروه آموزشی مختلف متفاوت است. باید برای نگارش پایان نامه از نرم افزارهای تعریف شده جهت این کار که عموما ورد مایکروسافت آفیس و در مواردی نرم افزار لاتکست است، استفاده نمود. تمامی متن پایان نامه تنها در یک فایل تنظیم گردد. در مورد نوع فونت و اندازه ی قلم، نحوه ی حاشیه گزاری، تعداد خطوط موجود درصفحات و … باید به اصول نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد تعریف شده در دانشگاه و گروه آموزشی مربوطه رجوع نمود.
فصل بندی پایان نامه های گوناگون به صورت کلی به این شرح است(البته ممکن است بسته به رشته تحصیلی و نوع پایان نامهاندکی متفاوت باشد.)
 .فصل اول به کلیات اختصاص دارد که شامل بیان مساله، اهمیت تحقیق و ضرورت آن، سوال (های) تحقیق، خلاصه ای از مباحث فصول بعد و … است.
فصل دوم به سابقه ی تحقیق و مبانی نظری موجود در آن اختصاص دارد.
فصل سوم به شیوه و روش انجام تحقیق اختصاص می یابد.
فصل چهارم پایان نامه شامل نتیجه گیری از رساله و پیشنهادات است.
البته هر پایان نامه کارشناسی ارشد شامل قسمت های دیگری مانند صورت جلسه ی دفاع، تعهد نامه اصالت رساله، سپاس گزاری،  تقدیم،، فهرست مطالب، فهرست جداول، فهرست نمودار، فهرست شکل، فهرست نقشه ها، چکیده، فهرست منابع، پیوست، چکیده ی انگلیسی و….. است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.