پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

چند نکته مهم در انتخاب موضوع پایان نامه

داشتن یک پایان ایده ال با محتوای کاربردی و عملی، نیاز به این دارد که ابتدا قبل از شروع پایان نامه، نسبت به انتخاب موضوع، تحقیقات اولیه را انجام دهید تا پس از شروع کار، از موضوع انتخابی پشیمان نشوید و همچنین باید در طول انجام پایان نامه، آزمایشات و مطالعات به درست و با کمترین خطای ممکن انجام گیرد.

پس باید اولین قدم را درست بردارید و ان هم انتخاب موضوع پایان نامه است. در این مورد باید تمام جوانب را در نظر گرفت لذا در این مقاله نکات و معیارهایی را بیان خواهیم نمود که در زمان انتخاب موضوع پایان نامه باید مد نظر قرار دهید:


۱۱- موضوعی که انتخاب می کنید باید امکان اجرایی داشته باشد. پایان نامه ای که تنها جنبه تئوری داشته باشد و نتواند برای جامعه فایده ای داشته باشد، در حقیقت نوعی اتلاف وقت و هزینه است. موضوعی را انتخاب کنید که بتوان با شرایط اقتصادی کشور، در مقیاس وسیع ان را عملی نمود و به پیشرفت علم کشور کمک کند. لذا موضوعات تکراری، تئوری و همچنین موضوعات با هزینه کلان که کاربرد عمی آن برای کشور چندان مفید نیستند، نباید انتخاب شود.
۲- زمان نیز در انتخاب موضوع پایان نامه اهمیت زیادی دارد. معمولا در پایان نامه های دانشجویی باید موضوعاتی برای کار انتخاب شوند که در طول دوران تحصیل دانشجو به پایان رشیده و دانشجود فرصت کافی برای نوشتن پایان نامه و دفاع را داشته باشد. موضوعات زمان بر معمولا در پایان نامه ها انتخاب نمی شوند.
۳۳- موضوع انتخابی باید متناسب با فرهنگ و شرایط سیاسی کشور باشد. در مورد پایان نامه های رشته هایی همچون ادبیات، علوم سیاسی، تاریخ و… این مسئله اهمیت بیشتری دارد زیرا با شرایط فعلی جامعه ارتباط بیشتری دارد. در این موارد باید موضوعی را که انتخاب می کنید، با شرایط سیاسی و فرهنگی جامعه همخوانی داشته باشد و چالش برانگیز نباشند زیرا شما قرار است که از این پایان نامه، مقالاتی را برای مجلات معتبر دنیا ارسال نمایید و در نتیجه مقالات شما به نوعی بر ذهنیت خواننده تاثیر می گذارد.
۴۴- در پایان نامه های که موضوع تحقیق به جامعه بر می گردد، باید حریم افراد حفظ گردد. در این تحقیقات، انسان ها از اقشار مختلف انتخاب می شوند تا مورد تحقیق قرار گیرند حال باید به فرد این اطمینان داده شود که اطلاعات جز برای تحقیق، کاربرد دیگری ندارد تا امنیت خاطر برای او ایجاد شود. همچنین در معاشرت با افراد مورد مطالعه باید حریم شخصی فرد را در نظر گرفت و تحقیق بر روی او با رضایت فرد در تمام مراحل تحقیق همراه باشد در کل موضوع پایان نامه نباید موانع اخلاقی – اجتماعی داشته باشد.

منبع: چند نکته مهم در انتخاب موضوع پایان نامه

فناوری hdx در تین کلاینت

همواره استفاده از تکنولوژی های پیشرفته سبب بوجود آمدن قابلیت های زیادی می گردد و عملکرد آن ها را هم جهت کاربر و هم سیستم های آن بهبود می بخشد. استفاده از فناوری hdx در سیستم های تین کلاینت سبب بهبود عملکرد این بخش می شود و امکانات زیادی را برای آن فراهم می کند. استفاده از این فناوری قابلیت گرافیکی و هم چنین کیفیت بهتر صوت و تصویر را برای شما ایجاد می کند. تین کلاینت ها با کمک فناوری hdx می تواند مقدار زمان تاخیر را تا حد زیادی کاهش دهند، بدین صورت که با تغییر مسیر هوشمند داده ها و فشرده سازی اطلاعات و پس از آن فرستادن آن به سرور تا حد زیادی مقدار زمان تاخیر را کوتاه کرد.

یکی از معضلات اصلی در تین کلاینت ها مقدار افت صدا و تصویر در حین انتقال است و امروزه روش های زیادی برای بهبود این بخش وجود دارد. ولی می توان گفت یکی از بهترین فناوری های بکار رفته در حل این مشکل استفاده از فناوری hdx در تین کلاینت ها می باشد.

بهبود عملکرد تین کلاینت ها با استفاده از فناوری hdx  

این تکنولوژی به تین کلاینت ها کمک می کنند تا مقدار ترافیک درون شبکه را تا مقدار زیادی کم کنند و با استفاده از روش های ذخیره سازی مثل کش و مولتی کستینگ که شامل فایل صوتی و گرافیکی است و تا مقدار زیادی ترافیک را کاهش دهند. بنابراین دیگر فشار کمتری به سرور تحمیل شده و می تواند مقدار کلاینت را افزایش داد.

تین کلاینت های پشتیبانی شده از فناوری hdx مقدار پهنای باند وسیع و کارآمدی را برای کاربران ایجاد می کنند و به همین دلیل صدا و کیفیت تصویر در آن بهتر می شود. این کار سبب فشرده سازی عمیق فایل های تصویری و گرافیکی با کمک از کدک های پیشرفته می شوند و به این ترتیب تصاویری با فریم بالا و کیفیت بهتر ایجاد می کنند.

تین کلاینت ها با استفاده از فناوری hdx مقدار صوت را با کمترین زمان ممکن و با مقدار بازه زمانی تاخیر کمی توسط یک کانال اختصاصی به شما می رسانند. بدین ترتیب مشکل تاخیر در انتقال صدا توسط سیستم ویپ یا همان صدا در بستر شبکه کاهش پیدا می کند. استفاده از فناوری hdx می تواند برای حدود 50 کلاینت که در شبکه فعالیت دارد مقدار 95% ترافیک شبکه را کم کند و مقدار سرعت را افزایش دهد. بنابراین افزایش سرعت سبب بهبود کارکرد بخصوص در بخش های ذخیره اطلاعاتی و دسترسی به دیگر بخش های نرم افزاری را در سیستم تین کلاینت فراهم می نماید.

 

مزیت های استفاده ازمجازی سازی دسکتاپ(VDI)

مجازی سازی دسکتاپ روشی نو را جهت مدیریت بهتر کاربران ارائه می کند. در این روش سیستم عامل PC شخصی از ماشین های فیزیکی مجزا شده و به شکل یک ماشین مجازی بر روی سرور مستقر در بخش مرکز داده منتقل می شوند. مجازی سازی دسکتاپ با ارائه قابلیت های یک پی سی شخصی دارای مزایای زیاد و قابل قبول می باشد که می توان با استفاده از آن قابلیت مدیریت بهتر، کارائی و امنیت کامپیوترهای شخصی در سازمان ها و ادارات را افزایش می دهد.

از جمله مزیت های استفاده از مجازی سازی دسکتاپ با توجه به مقدار سرعت و امکان استفاده از یک image یکسان، می توان گفت با توجه به ساختار این بخش به ازای هر کاربر از یک image یکسان استفاده شده چه از جهت سیستم عامل و چه از نظر نرم افزارهای کاربردی که همین قضیه باعث پشتیبانی و راهبری بیشتر این بخش می گردد. با استفاده از مجازی سازی دسکتاپ نیازی به ارتقای سخت افزاری سیستم عامل جهت ارتقای کامپیوترهای شخصی کاربران نیست.

مدیریت کردن آسانتر با استفاده از مجازی سازی دسکتاپ اتفاق می افتد و دیگر نیازی به خرید کامپیوترهای پخش در سطح سازمان و یا بیرون آن نیست و سازمان شما می تواند به سیستمی متمرکز و با داشتن منابع چندگانه، یوپی اس و حافظه های با مقدار کارایی به مراتب بالا و با داشتن شبکه پهنای باند بالا بتوان سخت افزار را به شکل یکسان در اختیار کاربران بگذارد. با استفاده از مجازی سازی دسکتاپ دیگری نیازی به نسب چند بار سیستم عامل ها، نرم افزارها و درایورها و patchها نیست و image گرفته شده برای تمامی کاربران استفاده می گردد. از دیگر مزایای مجازی سازی دسکتاپ این است که مشکلات می توانند از داخل مرکز داده رفع شده و دیگر نیازی به مراجعه انفرادی سیستم ها نیست.

معایب استفاده از مجازی سازی دسکتاپ (VDI)

همان طور که هر سیستم نو و جدید دارای مزایایی می باشند در این بین معایب و مشکلاتی نیز دارد. مجازی سازی دسکتاپ نیز از این قضیه مستثنی نیست. یکی از معایب آن می توان به این بخش اشاره کرد کاربران یک سازمان امکان دارد نیاز به مجموعه های متفاوتی از نرم افزارهای خاص و تنظیمات ویژه خود را داشته باشند که نتیجه آن نیاز به image های متفاوت دارند که باید به این بخش آزادی عمل داده شود و همین قضیه مقدار سرعت مصرف حافظه سرور را زیاد می کند. جهت ایجاد یک VDI نیاز به سرمایه گذاری بالایی جهت سرور ها و داشتن حافظه های با مقدار کارایی بالا و همچنین زیرساخت های شبکه است در برخی موارد شاید این هزینه از تهیه کامیپوتر های شخصی بالاتر رود. با استفاده از مجازی سازی دسکتاپ، مشکلات ایجاد شده در سمت سرور می تواند بر چند کاربر تاثیر بگذارد بنابراین چند سرور جهت افزونگی می تواند ایده خوبی باشد.

 

نمونه هایی از نرم افزارهای کاربردی در پایان نامه

همان طور که در مقالات قبلی اشاره شد نرم افزارها نقش مهمی در انجام پایان نامه بازی می کنند. اما در این بین برخی از نرم افزارها  از بقیه کاربردی تر بوده و کارایی بیشتری دارند. برخی نرم افزارها نیز به شکل تخصصی مورد استفاده قرار می گیرند و بسته به کاربرد و نیاز پایان نامه آن بخش مورد استفادهه قرار می گیرد. در زیر به برخی از نمونه هایی از این نرم افزارهای کاربردی عمومی در انجام پایان نامه اشاره می کنیم.
از جمله نمونه هایی از نرم افزارهای کاربردی عمومی در انجام پایان نامه می توان به  evernote، endnote، mendeley، wundelist، dropbox  اشارهه  کرد.


عملکرد نرم افزارهای کاربردی عمومی در انجام پایان نامه

Endnote : این نرم افزار جز نرم افزارهای منبع نویسی و رفرنس نویسی می باشد. نگارش منبع تقریبا جز کارهایی است که بسیار از  دانشجویان آن را دشوار فرض می کنند در صورتی که می توان با استفاده از نرم افزارهای مربوطه به این بخش این کار را براحتی انجام داد نرم افزار endnote یکی از نمونهه های این بخش است.
نرم افزار mendeley : این نرم افزار جز محصولات تولیدی شرکت elseveir می باشد و در واقع یکی از نمونه های نرم افزارهای خوب پایان نامه نویسی می باشد که جهت پیدا نمودن آخرین تحقیقات صورت پذیرفته در منابع به شکل آنلاین کاربرد دارد. با استفاده از این نرم افزار می توان فایل های pdff را روی فضایی که ذخیره شده است به شکل اتوماتیک و به صورت هر مقاله، اطلاعات نویسنده و… را به فرد نشان دهد. این نرم افزار می تواند با مجموعه نرم افزار آفیس ارتباط برقرار کند. این نرم افزار می تواند سبب شود بر روی PDF فایل پیوست اضافه کرد.
نرم افزار Wunderlist : این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای پایان نامه نویسی می باشد که جهت مدیریت بهتر پایان نامه ایجاد شده است. این نرم افزار به مثابه یک دفترچه یادداشت جهت ثبت ایده ها و کارهایی که در هنگام نوشتن پایان نامه به ذهن شما می  رسد بکار می رود. از جمله دیگر قابلیت هایی این نرم افزار می توان سازگار بودن آن با ویندوز و دیگر سیستم عامل های آن اشاره کرد که کار با این نرم افزار بسیار ساده کرده است.
نرم افزارevernote : این نرم افزار نیز از مهم ترین نمونه های نرم افزارهای انجام پایان نامه می باشد. با استفاده از این نمونه نرم افزار  می توان یکک پایگاه از داده ها و اطلاعات را درست کرد که با یک جستجوی ساده بتوان به آن دسترس پیدا کرد. با استفاده از این نرم افزار می توان جهت ذخیره نوشته هایی صفحات اینترنتی، ذخیره نمودن تصاویر، فایل های pdf کمک گرفت.
نرم افزار dropbox : از نمونه های نرم افزارهای پایان نامه نویسی می باشد که به شما جهت بدست آوردن اطلاعات، نتایج مطالعه و  تحقیقات در یک محیطط مطمئن و امن ذخیره سازی اشاره کرد و چناچه با مشکل و ایرادی مواجه شوید مطمئن خواهید بود که فایل شما از دست نرفته است. این نرم افزار یکی ازز بهترین نرم افزارها جهت انتقال راحت و آسان فایل جهت ذخیره سازی به حساب می آید. این سرویس نرم افزاری جهت برقراری ارتباط های ایمیلی که دارای حجم زیادی می باشد نیز به شما کمک زیادی می کند.


منبع: نمونه هایی از نرم افزارهای کاربردی در پایان نامه

انجام پایان نامه عمران با نرم افزار etabs

رشته عمران جز رشته های تحصیلی می باشد که طرفداران زیادی در بین شاخه های مهندسی دارد و تعدد گرایش در این رشته تحصیلی بسیار زیاد است. اما انجام پایان نامه بخش مهمی در مقطع تحصیلات تکمیلی می باشد که یکی از ملزومات اصلی آن استفاده از نرم افزارهای تخصصی در این رشته تحصیلی می باشد. اما یکی از نرم افزارهای کاربردی در پایان نامه عمران، نرم افزار etabs می باشد. این نرم افزار توسط کمپانی آمریکایی CSI Inc ایجاد شده است.
نرم افزار etabs جز نرم افزارهای اصلی و کلیدی در انجام پایان نامه عمران به خصوص در بخش طراحی و تحلیلات مرتبط به ساختمان ها  و سازه ها میی باشد. این نرم افزار دارای قابلیت های زیادی از جمله مدل سازی های سه بعدی برشی، جهت بخش های تحلیل خطی و غیر خطی، بررسی های استاتیک وو دینامیک است.

از جمله مهم ترین امکانات نرم افزار etabs قابلیت طراحی انواع مختلف و گسترده ای از اجزا و مواد مثل تیرچه های بلوکی، قاب های فولادی و بتنی، تیرچه های کامپوزیتی و دیگر المان ها جهت انجام پایان نامه عمران می باشد.
با کمک نرم افزار etabs می توان به طور مستقیم نقشه های با فرمت cad را به فرمت etabss درآورد. قابلیت ایجاد نمایش مستقیم انواع مدل ها بر روی سازه، انواع وسیع قالب های آماده جهت مدل سازی و پشتیبانی نمودن از فرمت های رایج در این بخش است. در پایان نامه رشته مهندسی عمران اصولا مباحث غالب را سازه های تجاری و یا مسکونی چند طبقه منجمله آپارتمان ها، بیمارستان ها و برج ها شامل می شود که این نرم افزار قابلیت طراحی در تمامی این موارد را دارد. انجام پایان نامه عمران با کمک نرم افزار etabs می تواند  سبب کیفیت بخشی به آن شود. 

ادامه مطلب ...