پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

نکات مهم در بخش تحلیل پایان نامه چیست؟

پس از جمع آوری مطالب گزارشات تحقیقاتی در پایان نامه نوبت به بخش تحلیل یافته ها می رسد. این بخش مهم ترین قسمت درانجام پایان نامه می باشد. در گذشته و قبل از آغاز پایان نامه در نقشه مسیر دهی یا همان پروپوزال ما در مورد فرضیات و اهدافی که  پیش رو داریمم صحبت کرده ایم، همین طور در مورد روش هایی که جهت تحلیل اتخاذ خواهیم کرد نیز اندیشیده ایم. بنابراین در این بخش نوبت به تحلیلل درست و جامع پایان نامه می رسد. اما نکات مهم در بخش تحلیل پایان نامه چیست؟ تحلیل پایان نامه را چگونه  باید آغاز کرد؟ در ادامه به این موارد پرداخته می شود  .

فرایند تحلیل پایان نامه

فرایند تحلیل پایان نامه به دو قسمت عمده مقدماتی و عالی تقسیم می شود. پس از تحلیل اولیه و مقدماتی نوبت به تحلیل عالی در این بخش می رسد. جهت تحلیل عالی باید کارهای زیر صورت گیرد از جمله:
 بخش اول، آشکار سازی روابط- بخش دوم، بررسی نتایج پیش بینی نشده- بخش سوم، بدست آوردن الگوهای ضعیف تر از الگوهای مورد انتظار- بخش چهارم، بدست آوردن رابطه ای قوی تر از رابطه مورد انتظار- بخش پنجم، رسیدگی به نتایج متضاد- بخش ششم، بررسی روابط
 *از جمله بخش های مهم در تحلیل پایان نامه آشکارسازی روابط می باشد. اثبات این که میان دو متغیر چه روابطی وجود دارد و این که چرا این رابطه وجود دارد. رابطه آن ها منطقی است یا به شکل مستقیم یا غیر مستقیم ارتباط دارد، از جمله بخش ها و سازوکارهای دیگر در این بخش است که باید به آن ها در تحلیل پایان نامه دست پیدا کنیم.
 *در برخی موارد نتایج و تحلیل های که در بخش تحلیل مقدماتی صورت می گیرد. در پیش بینی ها و الگوی مورد انتظار فاصله زیادی دارد و یا کلا خلاف آن پیش رفته و در تضاد با آن قرار دارد. بنابراین باید انتظار نتایج پیش بینی نشده ای باشیم.
 *این امکان وجود دارد رابطه مورد انتظار نادرست شود بنابراین قبل از پذیرفتن این بخش باید بررسی شده و اطمینان حاصل شود که نادرست بودن رابطه مورد نظر به علت چه چیزی بوده است.
 *برخی مواقع متغیرها رابطه ای قوی تر از آنچه مورد انتظار می باشند دارند. در این حالت باید بررسی های لازم صورت گرفته و مقدار تاثیر متغیرها به شکل مجزا بررسی گردد.
 *در تحلیل باید سعی کنید علت تضاد را توضیح دهید. زیرا بیشتر اوقات تضادها بیشتر ار حد واقعی نشان داده شده و این امکان وجود دارد تضادها صرفا به علت نوع دیدگاه پژوهشگر درباره تضاد و متشکل از چیزهایی باشد که او می داند.
 * زمانی که الگوی مورد انتظار نیز پیش می آید نیز تحلیل بیشتری نیاز می باشد، تا بر میزان قوت تحلیل اولیه و مقدماتی اثبات شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.