پروپوزال برای به ثمر رساندن نتایج پایان نامه به شکل مطلوب بخش مهمی می باشد که نیاز به تحقیق و مطالعه کامل و مشاوره از افراد توانا هم چون اساتید راهنما و مشاور در زمینه موضوع تحقیقاتی مورد نظر دارد. اصولا رشته مدیریت بازرگانی در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا جهت انجام پایان نامه به تدوین پروپوزال نیازمند بوده و انجام پروپوزال جز بخش های ضروری برای اجرایی کردن و نقشه راه پایان نامه در این رشته مورد نظر می باشد.
روش انجام پروپوزال مدیریت بازرگانی
روش پایان نامه مدیریت بازرگانی و دیگر پایان نامه ها را می توان به مثابه اجرای ساخت بنایی در نظر گرفت که نیاز به طراحی اولیه ( پروپوزال ) و انتخاب مهندسین ناظر(انتخاب استاد راهنما و مشاور) و لوازم و مصالح جهت کار ساختمانی(داده های پایان نامه) و روش ساخت(روش های تحلیل یافته ها) می باشد. نگارش پروپوزال مدیریت بازرگانی سبب می گردد دانشجویان این رشته با انجام پیش نویس طرح و چارچوب اصلی یک کار تحقیقاتی آشنایی پیدا کنند و بر یک مسئله و موضوع ویژه در بخش مدیریت بازرگانی تسلط پیدا کنند.
مراحل انجام پروپوزال مدیریت بازرگانی
انجام پروپوزال مدیریت بازرگانی مانند دیگر طرح اولیه تحقیقاتی شامل مراحل زیر است: ۱- مطالعه و تحقیق پیرامون موضوع انتخابی ۲- انتخاب موضوع پایان نامه ۳- بیان دلایل انتخاب موضوع و نحوه اجرایی بودن آن ۴- مشخص کردن مسیر و سوالات اصلی تحقیق ۵- روش های حل مسئله اصلی تحقیق ۶- پیش بینی نتایج مورد انتظار از انجام پایان نامه