پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

فصل دوم پایان نامه چگونه باید تدوین شود؟

فصل دوم پایان نامه بخش ادبیات پژوهش و پایان نامه است. سابقه تاریخی، مبانی نظری و ادبیات پژوهش به زمان بیشتر و کار طولانی تری نیاز دارد. شما قبلا پیشنهاد پژوهش یا همان پروپوزال خود را تنظیم نموده اید که آن به عنوان پایه کار تحقیقاتی شماست که در این بخش باید به شکل گسترده تری توسعه پیدا کند.
در بسیاری از پایان نامه ها در فصل دوم، دو بخش مبانی نظری و سابقه تاریخی را به صورت عناوین جداگانه استفاده می کنند. ممکن است با توجه به عدم دسترسی به بعضی منابع برخی قسمت ها حذف شود اما بخش ارایه مرور پژوهش ها در پایان نامه ها جز بخش های الزامی می باشد و باید در مورد پژوهش های صورت گرفته در این زمینه تحقیق صورت گیرد.

بخش های مختلف در فصل دوم پایان نامه  

بخش سابقه تاریخی پایان نامه : در قسمت سابقه تاریخی پایان نامه باید در مورد گذشته و پیشینه دور و یا نزدیک موضوع و عنوان تا زمان و قبل از پژوهش خود بپردازید. این دوره زمانی از گذشته تا به حال، حول پیرامون موضوع اشاره دارد. تمام بخش های گفته شده باید با استناد به بخش مشخص شده باشد، باید معلوم گردد این مطالب از چه منبعی گرفته شده است.
مبانی نظری پایان نامه :در این قسمت به منظور روشن نمودن مفاهیم نظری و همین طور هویت مفاهیم با اشاره به ویژگی ها و هم چنین ابعاد آن به ارائه مطالب باید بپردازید. در این بخش باید مفاهیم اصلی بنیادی مرتبط به پایان نامه خود را مشخص نمائید و با استفاده از نوشته ها و آثار دیگر دانشمندان و سایر نویسندگان در این بخش به توصیف و شرح مفاهیم براساس یک چارچوب علمی پرداخته شود. مطالب عنوان شده در چارچوب نظری و علمی باید با هم ارتباط و اشتراک داشته باشد.
مرور پژوهش پایان نامه : فصل دوم با مروری بر پژوهش های صورت گرفته در داخل و خارج از کشور اتمام پیدا می کند. در این بخش باید بر اساس اصولی که در بخش پروپوزال عنوان کرده اید مروری بر پژوهش را به صورت جدا عنوان نمایید. ابتدا باید پژوهش های داخل کشور و سپس پژوهش های خارج از کشور را مطرح کنید. مطالب ارائه شده باید از جدید به قدیم و براساس تاریج گزارش آن ها عنوان شود.
به طور خلاصه فصل دوم پایان نامه به عنوان ادبیات پژوهش شامل موارد زیر است: ۱- مقدمه ۲- بررسی متون نظریه ها و تاریخچه عنوان و موضوع پایان نامه ۳- بررسی پژوهش های صورت گرفته در ایران، ۴- بررسی پژوهش های صورت گرفته در دیگر کشورها




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.