پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

اصول نگارش پایان نامه آمار

یکی از رشته های دانشگاهی کاربردی در گروه علوم پایه که امروزه در دانشگاه ها تدریس می شود رشته ی آمار و کاربردها می باشد. این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای سه گرایش آمار ریاضی، آمار بیمه، آمار اقتصادی و اجتماعی و البته گرایش آمار زیستی که از جمله گرایش هایی است که توسط وزارت بهداشت تصویب شده است. یکی از مهم ترین معیارها برای فارغ التحصیلان کارشناس ارشد گرایش های مختلف رشته ی آمار، داشتن پایان نامه قوی است چرا که در حین نوشتن پایان نامه با شیوه ی نوشتن یک مقاله ی علمی آشنا می شویم. در این مقاله اصول عمومی و تخصصی جهت نگارش پایان نامه ای مناسب را بیان می کنیم.


  از جمله فرآیندهای مهم که در نگارش هر پایان نامه ای باید رعایت گردد می توان به داشتن چکیده ای مناسب به زبان قارسی، فهرست مفصل و کاملی از مطالب موجود در پایان نامه، داشتن مقدمه و تاریخچه ی خلاصه، بیان آخرین مقالات و فعالیت های انجام شده بر روی موضوع مذکور، کاربرد تحقیقاتی و عملیاتی پایان نامه، فهرستی از منابع به کار رفته در پایان نامه و نهایتا خلاصه ی پایان نامه به زبان انگلیسی که با کمک و راهنمایی استاد راهنما نوشته می شود.

اصول اختصاصی جهت نگارش پایان نامه آمار برای گرایش های مختلف

بعد از تعیین موضوع پایان نامه آمار باید طرح پیشنهادی پایان نامه نوشته و به امضای استاد راهنما برسد و سپس در گروه آموزشی تصویب گردد و در صورت موافقت گروه، نگارش پایان نامه توسط دانشجو آغاز می گردد. در طرح پیشنهادی پایان نامه آمار باید نوعپایان نامه که به سه گروه بنیادی، کاربردی و توسعه ای تقسیم می گردد مشخص شود.
جهت نگارش پایان نامه ی آماری مناسب ابتدا می بایست واحدهای درسی متفاوتی را با موفقیت گذراند. از جمله ی این واحدها می توان به دروس رگرسیون، چند متغیره، فرآیند های تصادفی، سری زمانی و غیره که از جمله دروس کاربردی محسوب می گردند و دروس احتمال، آمار ریاضی و استنباط که از جمله دروس محض این رشته می باشند اشاره نمود. توجه داشته باشید که پایان نامه غالبا شامل بخش کاربردی و محض است و بسته به موضوع و هدف یکی از این دو بخش در پایان نامه پر رنگ تر می گردند.
فصل چهارم هر پایان نامه ی آمار به محاسبات عددی اختصاص دارد که در آن نتایج پایان نامه را در غالب داده ی واقعی یا داده ی شبیه سازی شده با یک مثال کاربردی با کمک نرم افزار های مختص این رشته مثل آر، اسپلاس، اس پی اس اس بیان می کنند.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.