پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

فصل اول پایان نامه چگونه تدوین می شود؟

فصل اول پایان نامه در واقع کلیتی از مطالب پروپوزال شما است و باید تیتر ها و محورهای اصلی که در پروپوزال به آن ها پرداخته اید به شکل مفصل تر در این جا شرح دهید. افعال به کار رفته برخلاف پروپوزال که همه به آینده اشاره داشت در این قسمت به گذشته بیان می گردد. در صورتی که گام اول و نگارش پروپوزال محتوا به شکل کاملی گفته شود در این بخش به مشکل جدی بر نخواهید خورد و تنها باید مطالب جدیدی را که یافته اید به این بخش اضافه نمائید. برقراری تناسب در این بخش از پایان نامه، بسیار مهم است. این که صرفا مطالبی را جمع آوری کنید و بدون تناسب در کنار هم قرار دهید از کیفیت کار می کاهد باید بین همه مطالب در متن ساماندهی ایجاد کنید. تیتر بندی های را باید به درستی رعایت کنید. شماره گذاری بین تیترهای اصلی و فرعی را به شکل شماره و کد گذاری به هم ربط دهید.

نگارش فصل اول پایان نامه  

پس از چکیده نوبت به فصل اول پایان نامه می رسد. فصل اول به معرفی کلی پژوهش می پردازد. باید حداقل محورهای لازم را در آن رعایت نمائید. مقدمه، بخش ابتدایی است و باید حداقل یک پاراگراف در مورد موضوع پایان نامه خود صحبت کنید. در این بخش باید در مورد اهمیت انجام پژوهش خود که به طور مختصر در پروپوزال توضیح داده بودید به شکل مفصل تر در این بخش توضیح دهید. در مورد این که موضوع تحقیق با بقیه های پژوهش های مشابه چه تفاوتی دارد و همین طور لزوم انجام پژوهش به شکل مفصل تری با مطالب جدیدی که بدست آورده اید توضیح دهید. تمام اهداف پژوهش اعم از اهداف اصلی به شکل عام و هدف های جزئی را باید مطرح کنید. فرضیه ها و سوالات مورد طرح در مورد موضوع پایان نامه باید عنوان شود. دامنه و گستره پژوهش شما چه مقدار خواهد بود باید مطالبی را در فصل اول ارائه نمائید.
امکانات و محدودیت های موجود در موضوع مورد تحقیق نیز باید در این بخش به روشنی توضیح داده شود. در فصل اول باید تعریف کلی از عملیات بیان گردد. تاریخچه و پیشینه موضوع تحقیق، این که چه افرادی بر روی موضوع و یا حواشی موضوع شما به تحقیق پرداخته اند با آدرس دهی دقیق در این بخش پایان نامه باید ارائه شود.


منبع: فصل اول پایان نامه چگونه تدوین می شود؟


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.