پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

نکات مهم در نگارش سریع پایان نامه

برخی از افراد گمان می کنند که باید نوشتن پایان نامه را پس از اتمام انجام پروژه شروع کنند و این یک باور غلط است زیرا در آن زمان  هم فرصت کمی در اختیار او قرار دارد و هم حجم کار بالا است. لذا بهترین و عاقلانه ترین کار این است که از همان ابتدا که شروع به انجام کار می کنند، نگارش پایان نامه را نیز شروع کنند تا فرصت کافی برای این امر داشته باشند در این صورت دقت نگارش بیشتر خواهد شد و چون همزمان با انجام پایان نامه، نگارش را نیز انجام می دهد لذا دقت علمی در این زمینه نیز بیشتر خواهد شد. برای این که نگارش پایان نامه با دقت و سرعت بیشتری انجام گیرد، باید به نکاتی توجه داشت که عبارتند از:

۱ – بررسی فرمت نوشتن پایان نامه متناسب با ضوابط دانشگاه

تعداد فصل های پایان نامه، ترتیب نگارشی و حتی قالب بندی پایان نامه معمولا در دانشگاه ها متفاوت است برای مثال در یک دانشگاه، پایان نامه ۵ فصل و در دیگری، ۴۴ فصل دارد. لذا قبل از شروع به نگارش، ابتدا فرمت دانشگاه را مطالعه نمایید تا کار شما از همان ابتدا طبق اصول آن پیش برود و نیازی به ویرایش مجدد از این نظر نباشد.


۲ – ترتیب و زمان بندی در نگارش

توصیه می شود که ابتدا به نگارش فصل های مقدمه، مواد و روش ها و بررسی منابع بپردازید. در نگارش هم زمان بندی داشته باشید به این معنی که سعی کنید حتما روزانه برای مطالعه در این زمینه و نگارش حتی چند صفحه وقت بگذارید و به مدت طولانی از نگارش فاصله نگیرید. فصل نتایج و بحث را به زمانی اختصاص دهید که داده های شما به دست امده و الان باید اقدام به انالیز و بحث نمایید.

۳ – تهیه منابع معتبر

در حین نگارش باید هم برای فصل مقدمه و هم برای بررسی نتایج و بحث، منابع معتبری را در دست داشته باشید و هر چه منابع شما بیشتر و از نظر اعتبار در درجه بالاتری باشند، مسلما اعتبار کار شما هم بیشتر خواهد شد. برای این منظور باید از مجلات علمی معتبر کمک بگیرید. در زمان نگارش پایان نامه، از همان ابتدا دقت نمایید که شماره ازجاع به رفرنس ها را درست وارد نمایید که در نهایت پس از پایان نگارش، نیاز به حجم زیادی ویرایش نباشد زیرا در این صورت کار بسیار سخت خواهد شد.

۴ – ارتباط با استاد راهنما

توصیه می شود که پس از اتمام نگارش هر فصل، آن را در قالب یک گزارش در اختیار استاد راهنمای خود قرار دهید تا مطالعه نماید. زیرا اگر بخواهید پس از اتمام نگارش کل پایان نامه این کار را انجام دهید هم برای استاد راهنما زمان بر است و مسلما زمان دفاع شما به  تعویق می افتد و هم حجم اصلاحیات برایی  شما بالا می رود.

۵ – تهیه نرم افزارهای اماری مورد نظر برای آنالیز داده ها

قبل از شروع به آنالیز داده ها، نرم افزارهای معتبر را تهیه کنید و کار را شروع کنید که پس از پایان کارف نتایج شما زیر سوال نرود.


منبع: نکات مهم در نگارش سریع پایان نامه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.