پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

هدف گذاری پایان نامه

هدف گذاری پایان نامه در واقع اصلی ترین و مهم ترین بخش انجام پایان نامه است. در واقع اولین پایه انجام هر طرح و بخش مطالعاتی تعیین نمودن اهداف می باشد. هدف پایان نامه باید به حالت ایجاد انگیزش و ترغیب مخاطب نگارش شود به نوعی که با خواندن اهداف پایان نامه این بخش برای او خوشایند جلوه کند.

باید به این بخش فکر کنید که خواننده این بخش هر کسی می تواند باشد ولی مهم ترین بخش این قسمت است که طرح تحقیقاتی یا همان پایان نامه شما یک طرح هدفدار و منسجم بوده و حالت نو و جدید بودن آن از اهداف دنبال شده شما مشاهده شود. اهداف پایان نامه ابتدا باید در پروپوزال تنظیم شود و سپس با راه کارها و راه حل هایی که در ادامه آن اتخاذ می شود به پایان نامه عیار و ارزش داده  شود.

هدف در پروپوزال نیازهای طرح را مشخص کرده و سپس راه حل مناسب برای رفع آن را در ادامه بیان می نماید و همین بخش نیز نشان دهنده این است که طرح مورد نظر تا چه میزان خوب عمل کرده و قابلیت اجرایی دارد.  
از جمله سوالات اصلی هدف گذاری پایان نامه که در در پروپوزال مطرح می شود می توان به مواردی چون: طرح تحقیقاتی فرد جهت  انجام پروژه چیست؟ برنامه ریزی جهت انجام پروژه مورد نظر چگونه باید باشد؟ به چه بازه زمانی جهت انجام و اجرای پروژه نیاز است؟؟ چه مقدار هزینه صرف این پروژه می شود.

تقسیم بندی هدف گذاری پایان نامه

هدف گذاری پایان نامه به طور کلی به دو بخش اهداف اصلی و اهداف فرعی تقسیم بندی می گردد. اهداف باید در پروپوزال به تفکیک عنوان شود. اهداف اصلی در پروپوزال باید به آنچه در نهایت قصد دست یابی به آن را داریم اشاره داشته باشد در این بخش بیشتر درک،  فهم و باور انجام پروژه را مطرح می کند در واقع این بخش به پیش بینی ها و دست یافتنی های انجام طرح اشاره دارد. اهداف فرعی بهه مسائلی اشاره می کند که طی انجام پایان نامه امکان دستیابی به آن وجود دارد و تقریبا بخشی از نتایج پایان نامه را در بر می گیرد. از جمله فواید تدوین اهداف در پایان نامه :
۱- مقدار پارامترها و متغیرهای مورد نیاز پروژه را جهت رسیدن به نتیجه را تعیین می کند.
۲- به شکل مستقیم به آنچه مورد نیاز است دسترسی پیدا می کنید.
۳- مسیر انجام پایان نامه و مراحل آن به شکل مشخصی معلوم می شود.
۴- از بیهوده کاری و اطلاعات پراکنده کاسته می شود.
۵- محدوده دقیق جهت مطالعه و بررسی تعیین می گردد.
۶۶- مقدار زمان مورد نظر جهت پروسه تحقیقاتی مشخص می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.