پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

چگونه استاد راهنمای خوب انتخاب نماییم

با شروع دوران کارشناسی ارشد و دکترا، ذهن دانسجو از همان ابتدا درگیر مسئله پایان نامه می شود که چه موضوعی انتخاب کند، منابع مورد نیاز را چگونه به دست بیاورد، آیا موضوع من در جلسه دفاع پروپوزال پذیرفته می گردد و سوالاتی از این قبیل که کم کم  ذهن دانشجو را پر کرده و به مرور که حجم کارر  زیاد شود و یا حتی مشکلی در روند هر کدام از مراحل پیش بیاید، موجب ایجاد استرس در فرد می شود.

  

در این میان، داشتن استاد راهنمای خوب، یک برگ برنده برای دانشجو به حساب می آید زیرا می تواند در تمام مراحل دانشجو را راهنمایی کند و وقتی دانشجو بداند یک حامی قوی دارد، مسلما بخش زیادی از استرس او کم خواهد شد. لذا در انتخاب استاد راهنما، باید چند نکته را مد نظر قرار داد:
۱- برای انتخاب استاد راهنما، وقت بگذارید.
شما قرار است در کل دوران تحصیل با استاد راهنمای خود سر و کار داشته باشید و قرار در تمام مسائل تحصیل به ویژه پایان نامه، حامی شما باشد لذا اگر از قبل در دانشگاهی که اکنون قبول شده اید، استاد خوبی می شناسید برای انتخاب ایشان اقدام کنید در غیر این صورت از دانشجویان سال بالاتر از شما مشورت بگیرید و در چند روز، تمام اساتید رشته خود را ملاقات نموده و درباره ذهنیات خود با آن ها مشورت کنید. با این دو کار می توانید استاد مناسب که هم با خلقیات شما سازگار باشد و هم حامی مناسبی برای شما باشد انتخاب کنید.

۲- استاد راهنما باید فردی خوش قول و همیشه در دسترس باشد.
اگر می دانید که استاد شما قرار است بعد از چند ماه به خارج از کشور برود و پایان نامه شما را به استاد دیگری واگذار کند، توصیه می  کنیم از همان ابتدا بهه سراغ این فرد نروید. همچنین استاد راهنما باید استادی خوش قول، منظم و به وقت باشد و برنامه منظمی برای داشتن جلسات حضوری با شما داشته باشدد و پایان نامه شما را پیگیری نماید.

۳- استاد راهنما باید از نظر مالی شما را حمایت نماید.
خرید مواد آزمایشگاهی و مایحتاج پایان نامه، نیاز به هزینه دارد که استاد راهنما باید دانشجو را براساس هزینه ای که به هر دانشجو تعلق می گیرد، حمایت کند. متاسفانه برخی از اساتید از دانشجو می خواهند که خودشان هزینه ها را پرداخت نمایند و در پایان تحصیل هزینه به ان ها برگردانده می شود این کار اشتباه است شاید دانشجو از نظر مالی دچار مشکل باشد و همین امر برای او سبب استرس شود و نتواند به خوبی روی پایان نامه تمرکز کند.

۴- استاد راهنما باید به شما اعتماد داشته باشد تا دانشجو با اعتماد به نفس به انجام کار بپردازد البته داشنجو باید خودی نشان دهد و از همان ابتدا مصمم بودن خود را به استاد نشان دهد.

۵- استاد راهنمای خوب نباید توقع زیاد از دانشجو داشته باشد مسلما هر چه سطح علمی استاد بالاتر باشد توقع آن بیشتر خواهد شد ولی استاد راهنما باید متناسب با توان دانشجو از اون توقع داشته باشد.

منبع: چگونه استاد راهنمای خوب انتخاب نماییم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.