پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

نحوه بیان اهداف و فرضیات پایان نامه

قبل از شروع پایان نامه، باید موضوع انتخابی همراه با تمام اهداف و فرضیات آن، در قالب پروپزال مطرح و سپس در گروه علمی اساتید مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت تایید و موافقت با موضوع، دانشجو بتواند اقدام به شروع انجام پایان نامه کند.

بررسی اهداف پایان نامه

منظور از اهداف پایان نامه، در واقع نتایجی است که قرار است در انتهای انجام پایان نامه به آن ها دست پیدا کنیم. اهداف پایان نامه به دو دسته تقسیم می شوند:


۱- اهداف کلی
منظور از اهداف کلی، آن چیزی است که به طور کلی از انجام پایان نامه به آن دست پیدا خواهیم نمود.
۲- اهداف اختصاصی
 اهداف اختصاصی، زیر مجموعه اهداف کلی هستند و نه تنها در رسیدن به اهداف کلی به ما کمک می کنند بلکه باعث می شوند که دقیق تر و جزئی تر بتوان روی موضوع مطالعه نمود و در نتیجه با این کار می توان مطالب ضروری را به دست اورد و از پرداختن به مطالب غیر ضروری ممانعت شود.

نحوه تعیین اهداف پایان نامه

اما مسئله ای که در ذهن هر دانشجو در زمان نوشتن پایان نامه مطرح می شود این است که اهدافی که در ذهن خود دارد را چگونه مطرح کند و به نگارش در بیاورد. برای این منظور باید به چند نکته توجه داشت:
۱- اهداف موضوع باید تمام جوانب موضوع را پوشش دهد.
۲۲- اهداف موضوع نباید خارج از واقعیت باشد بلکه باید واقع بینانه و متناسب با شرایط موجود در جامعه برای فعالیت پیرامون موضوع باشد.
۳- اهداف موضوع پایان نامه باید قابلتی دسترسی داشته باشند و از نظر عملی، امکان پیاده سازی ان ها وجود داشته باشد.

بررسی فرضیات پایان نامه

فرضیه پایان نامه، در واقع سمت و سوی حرکت پایان نامه را مشخص می کنند. به عبارتی فرضیه پایان نامه، یک پیش بینی قابل آزمون  است که رابطه بین متغییرهای موضوع را بررسی می کند و مورد آزمون قرار می دهد. در زمان نوشتن فرضیات در پروپوزال پایان نامه، دو فرضیه برای بخشی از موضوعع مورد بررسی تعیین می شود. فرضیه صفر و فرضیه یک. اگر فرضیه صفر مورد قبول واقع شود، به این معنی است که بین متغییرهای مورد بررسی، تفاوت معنی داری وجود ندارد و اگر فرضیه یک تایید شد یعنی حداقل بین دو پارامتر تفاوت معنی دار وجود دارد. لذا همان گونه که متوجه شدید، فرضیات برای رد یا قبول روابط بین متغییرها و جهت دهی به بررسی اهداف موضوع پایان نامه اهمیت دارند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.