پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

چند نکته مهم در انتخاب موضوع پایان نامه

داشتن یک پایان ایده ال با محتوای کاربردی و عملی، نیاز به این دارد که ابتدا قبل از شروع پایان نامه، نسبت به انتخاب موضوع، تحقیقات اولیه را انجام دهید تا پس از شروع کار، از موضوع انتخابی پشیمان نشوید و همچنین باید در طول انجام پایان نامه، آزمایشات و مطالعات به درست و با کمترین خطای ممکن انجام گیرد.

پس باید اولین قدم را درست بردارید و ان هم انتخاب موضوع پایان نامه است. در این مورد باید تمام جوانب را در نظر گرفت لذا در این مقاله نکات و معیارهایی را بیان خواهیم نمود که در زمان انتخاب موضوع پایان نامه باید مد نظر قرار دهید:


۱۱- موضوعی که انتخاب می کنید باید امکان اجرایی داشته باشد. پایان نامه ای که تنها جنبه تئوری داشته باشد و نتواند برای جامعه فایده ای داشته باشد، در حقیقت نوعی اتلاف وقت و هزینه است. موضوعی را انتخاب کنید که بتوان با شرایط اقتصادی کشور، در مقیاس وسیع ان را عملی نمود و به پیشرفت علم کشور کمک کند. لذا موضوعات تکراری، تئوری و همچنین موضوعات با هزینه کلان که کاربرد عمی آن برای کشور چندان مفید نیستند، نباید انتخاب شود.
۲- زمان نیز در انتخاب موضوع پایان نامه اهمیت زیادی دارد. معمولا در پایان نامه های دانشجویی باید موضوعاتی برای کار انتخاب شوند که در طول دوران تحصیل دانشجو به پایان رشیده و دانشجود فرصت کافی برای نوشتن پایان نامه و دفاع را داشته باشد. موضوعات زمان بر معمولا در پایان نامه ها انتخاب نمی شوند.
۳۳- موضوع انتخابی باید متناسب با فرهنگ و شرایط سیاسی کشور باشد. در مورد پایان نامه های رشته هایی همچون ادبیات، علوم سیاسی، تاریخ و… این مسئله اهمیت بیشتری دارد زیرا با شرایط فعلی جامعه ارتباط بیشتری دارد. در این موارد باید موضوعی را که انتخاب می کنید، با شرایط سیاسی و فرهنگی جامعه همخوانی داشته باشد و چالش برانگیز نباشند زیرا شما قرار است که از این پایان نامه، مقالاتی را برای مجلات معتبر دنیا ارسال نمایید و در نتیجه مقالات شما به نوعی بر ذهنیت خواننده تاثیر می گذارد.
۴۴- در پایان نامه های که موضوع تحقیق به جامعه بر می گردد، باید حریم افراد حفظ گردد. در این تحقیقات، انسان ها از اقشار مختلف انتخاب می شوند تا مورد تحقیق قرار گیرند حال باید به فرد این اطمینان داده شود که اطلاعات جز برای تحقیق، کاربرد دیگری ندارد تا امنیت خاطر برای او ایجاد شود. همچنین در معاشرت با افراد مورد مطالعه باید حریم شخصی فرد را در نظر گرفت و تحقیق بر روی او با رضایت فرد در تمام مراحل تحقیق همراه باشد در کل موضوع پایان نامه نباید موانع اخلاقی – اجتماعی داشته باشد.

منبع: چند نکته مهم در انتخاب موضوع پایان نامه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.