پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

مزیت های استفاده ازمجازی سازی دسکتاپ(VDI)

مجازی سازی دسکتاپ روشی نو را جهت مدیریت بهتر کاربران ارائه می کند. در این روش سیستم عامل PC شخصی از ماشین های فیزیکی مجزا شده و به شکل یک ماشین مجازی بر روی سرور مستقر در بخش مرکز داده منتقل می شوند. مجازی سازی دسکتاپ با ارائه قابلیت های یک پی سی شخصی دارای مزایای زیاد و قابل قبول می باشد که می توان با استفاده از آن قابلیت مدیریت بهتر، کارائی و امنیت کامپیوترهای شخصی در سازمان ها و ادارات را افزایش می دهد.

از جمله مزیت های استفاده از مجازی سازی دسکتاپ با توجه به مقدار سرعت و امکان استفاده از یک image یکسان، می توان گفت با توجه به ساختار این بخش به ازای هر کاربر از یک image یکسان استفاده شده چه از جهت سیستم عامل و چه از نظر نرم افزارهای کاربردی که همین قضیه باعث پشتیبانی و راهبری بیشتر این بخش می گردد. با استفاده از مجازی سازی دسکتاپ نیازی به ارتقای سخت افزاری سیستم عامل جهت ارتقای کامپیوترهای شخصی کاربران نیست.

مدیریت کردن آسانتر با استفاده از مجازی سازی دسکتاپ اتفاق می افتد و دیگر نیازی به خرید کامپیوترهای پخش در سطح سازمان و یا بیرون آن نیست و سازمان شما می تواند به سیستمی متمرکز و با داشتن منابع چندگانه، یوپی اس و حافظه های با مقدار کارایی به مراتب بالا و با داشتن شبکه پهنای باند بالا بتوان سخت افزار را به شکل یکسان در اختیار کاربران بگذارد. با استفاده از مجازی سازی دسکتاپ دیگری نیازی به نسب چند بار سیستم عامل ها، نرم افزارها و درایورها و patchها نیست و image گرفته شده برای تمامی کاربران استفاده می گردد. از دیگر مزایای مجازی سازی دسکتاپ این است که مشکلات می توانند از داخل مرکز داده رفع شده و دیگر نیازی به مراجعه انفرادی سیستم ها نیست.

معایب استفاده از مجازی سازی دسکتاپ (VDI)

همان طور که هر سیستم نو و جدید دارای مزایایی می باشند در این بین معایب و مشکلاتی نیز دارد. مجازی سازی دسکتاپ نیز از این قضیه مستثنی نیست. یکی از معایب آن می توان به این بخش اشاره کرد کاربران یک سازمان امکان دارد نیاز به مجموعه های متفاوتی از نرم افزارهای خاص و تنظیمات ویژه خود را داشته باشند که نتیجه آن نیاز به image های متفاوت دارند که باید به این بخش آزادی عمل داده شود و همین قضیه مقدار سرعت مصرف حافظه سرور را زیاد می کند. جهت ایجاد یک VDI نیاز به سرمایه گذاری بالایی جهت سرور ها و داشتن حافظه های با مقدار کارایی بالا و همچنین زیرساخت های شبکه است در برخی موارد شاید این هزینه از تهیه کامیپوتر های شخصی بالاتر رود. با استفاده از مجازی سازی دسکتاپ، مشکلات ایجاد شده در سمت سرور می تواند بر چند کاربر تاثیر بگذارد بنابراین چند سرور جهت افزونگی می تواند ایده خوبی باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.