پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

کاربرد نرم افزار SPSS در انجام پایان نامه

نرم افزار SPSS یکی از نرم افزارهای کاربردی آماری می باشد، که تقریبا در تمامی پایان نامه ها از این نرم افزار استفاده می شود. SPSSبرگرفته از عبارت Statistical package for social sciencee به معنی بسته آماری برای علوم اجتماعی می باشد. همان طور که گفته شد این نرم افزار جهت تجزیه و تحلیل آماری کاربرد دارد و بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی ملزم به فراگیری آن جهت انجام پایان نامهخود می باشند، زیرا بخش چهارم پایان نامه که بررسی و تحلیل داده ها و نتیجه گیری از آن می باشد با کمک این نرم افزار صورت می  گیرد.

در واقع نرم افزار spss به عنوان یک سیستم مدیریت داده و تجزیه کننده آماری می باشد که کاربرد زیادی در بسیاری از بخش های تحقیقاتی اجرا می کند. spss می تواند فایل های داده ای را از بخش های مختلف بگیرد و از آن جهت تولید گزارش های جدول بندی شده، نقشه ها، آمارهای توصیفی و تحلیلی و سایر تحلیل های پیچیده سخت استفاده کرد.
در واقع با استفاده از نرم افزار spss در انجام پایان نامه می توان کمک زیادی به حل بسیاری از مسائل کرد و محقق را حل مسائل فشرده  ریاضی و آماری وو ترسیم های فراوان نموداری رها کرد. با کمک این نرم افزار می توان در زمان کوتاهی به پاسخ های مورد نظر رسید و جواب های بدست آمده را چندین بارر آزمایش کرد.


قابلیت های نرم افزار spss در انجام پایان نامه

نرم افزار spss جز نرم افزارهای قدرتمند در بخش آماری محسوب می شود و برخی به اشتباه تصور می کنند این نرم افزار تنها جهت رشته  های آمار و ریاضی کاربرد دارد در صورتی که این نرم افزار کاربرد زیادی در انجام پایان نامه های رشته های مختلف و بیشتر در مباحث تحلیلی و رسم نمودارها و یاا حل محاسبات دارد. با کمک نرم افزار spss می توان انواع آمار توصیفی و استنباطی را برای هر گونه پایان نامه انجام داد.
از جمله قابلیت های نرم افزار spss می توان به ایجاد خلاصه های آماری به شکل جدول و گراف های مختلف اشاره کرد. با کمک این نرم  افزار می توانن  انواع توابع ریاضی را مثل قدر مطلق، توابع مثلثاتی و… را به راحتی تنظیم کرد. انواع جداول مانند جداول فراوانی با کمک این نرم افزار صورت می گیرد.

انواع توزیع مانند توزیع گسسته و پیوسته و همین طور آنالیز واریانس یک طرفه، دو طرفه، چند طرفه و کوواریانس با استفاده از این نرم افزار صورت می گیرد. انواع آمارهای توصیفی با کمک نرم افزار spss قابل محاسبه است و بسیاری از مسائل آماری و محاسباتی با کمک  این نرم افزار براحتی حل می شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.