پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

چگونه یک موضوع مناسب برای پایان نامه انتخاب کنیم

نوشتن پایان نامه و رساله، مهمترین قسمت از مراحل تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا است. تمام دغدغه دانشجویان در این دوران این است که یک پایان نامه عالی داشته باشند تا نه تنها در زمان دفاع، پایان نامه آن ها بی عیب باشد بلکه بتوانند مقالات مناسبی را ازپایان نامه خود استخراج کنند تا در ژورنال ها و مجلات علمی معتبر به چاپ برسد. موضوع پایان نامه، مهمترین بخش پایان نامه را  تشکیل می دهد و در واقع تعیین کننده کیفیت کار شما است. مسلما انتخاب موضوعات تکراری، برای داوران و همچنین برای مجلات چاپ کننده مقالات، جذاب نخواهد بود لذا، موضوعی که برای پایان نامه خود انتخاب می کنید، نتیجه تلاش های دوران تحصیلتان را  مشخص می کند.

  

مراحل انتخاب موضوع مناسب برای پایان نامه

۱- بررسی میزان تازگی موضوع
 در ابتدا موضوعی را که انتخاب کرده اید، یا اساتید راهنما و مشاورین خود در میان بگذارید و مطمئین شوید که این موضوع، اشباع شده نیست. موضوعاتی که در زمینه ان ها فعالیت زیادی انجام شده باشد، مورد استقبال قرار نمی گیرد و همین موضوع باعث می شود که در زمان چاپ مقاله هم دچار مشکل شوید.
۲- بررسی منابع
 توجه داشته باشید که موضوعی را که انتخاب می کنید، نه باید خیلی اشباع باشد و نه خیلی بکر. گاهی اوقات افراد موضوعاتی را انتخاب می کنند که بعدا در پیدا کردن منابع، دچار مشکل می شوند.
۳- بررسی میزان کاربردی بودن موضوع
 انتخاب موضوعاتی که تنها جنبه تئوری دارند و در دنیای امروز کاربردی ندارند نه تنها سبب اتلاف سرمایه ملی می شود بلکه در زمان دفاع و ارسال مقاله، اولین سوالی که از دانشجو پرسیده می شود این است که جنبه کاربردی این موضوع چیست و این مسئله خود یک امتیاز محسوب می شوند.
۴- بررسی عملی بودن این موضوع
 گاهی اوقات، موضوع بسیار کاربردی است و برای جامعه مفید است ولی هنوز در جامعه چنین موضعتی جا افتاده نیست و برای عملی شدن آن، هزینه بسیار زیادی می طلبد به همین دلیل این بسیار محتمل است که در زمان اجرا، حامی مالی برای این موضوع وجود نداشته باشد.
۵- بررسی امکان ادامه دادن موضوع پایان نامه
 موضوعاتی بسیار جذاب و عالی هستند که نه تنها پس از اتمام آن، افراد دیگر بتوانند آن را ادامه دهند بلکه همین موضوع از جنبه های دیگر نیز قابل بررسی باشد در این صورت اطلاعات زیادی درباره موضوع مورد نظر به دست خواهد امد و میزان پیشرفت در آن بیشتر خواهد شد.
۶- تمرکز بر بخش خاصی از موضوع
 توجه داشته باشید که موضوعی را که انتخاب می کنید، تا جایی که امکان دارد، محدودتر کنید و بیشتر روی مطلبی خاص تمرکز کنید. اگر موضوع پایان نامه دامنه وسیعی داشته باشد، پراکندگی در زمنیه کار کردن روی آن بیشتر خواهد شد و در نتیجه نتایج زیاد جالب به  نظر نخواهد رسید.

برچسب ها: آموزش پایان نامه نویسیانجام پایان نامهپایان نامهپایان نامه چیستپایان نامه نویسیمقالات پایان نامهنحوه نگارش پایان نامه


منبع: چگونه یک موضوع مناسب برای پایان نامه انتخاب کنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.