پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

انتخاب موضوع پایان نامه مسئله ای بسیار مهم

موضوع پایان نامه مهم ترین انتخاب شما در انجام یک کار تحقیقاتی و شاید بتوان گفت مهم ترین بخش برای ایجاد راستای شغلی و عملی آینده شماست. بنابراین می توان گفت انتخاب موضوع پایان نامه بخش بسیار مهمی می باشد که باید به آن به طور ویژه ای فکر کنید. انتخاب موضوع پایان نامه یک کار یهویی و یک شبه نیست بلکه برای آن وقت کافی گذاشت. مطالعه و تحلیل کردن اصولا کاری زمان بر می باشد و نمی توان انتظار داشت آن را در بازه زمانی کوتاهی به سرانجامی مطلوب رساند. بنابراین انتخاب موضوع پایان نامه مسئله ای بسیار مهم جهت آغاز پایان نامه می باشد. در ادامه به نکات کلیدی در انتخاب موضوع پایان نامه می پردازیم.

نکات کلیدی در انتخاب موضوع پایان نامه  

در انتخاب موضوع مورد علاقه به ارزشمند بودن آن توجه کنید. تمامی علایق شما نمی تواند مناسب انتخاب موضوع پژوهش باشد همان طور که بی علاقگی شما به موضوع نیز نمی تواند بی تاثیر باشد. باید به نوعی در انتخاب موضوع ارزش گذاری کنید، قدرت تجزیه و تحلیل، مقدار توانایی تحقیق در جامعه آماری، مقدار توانایی تحلیل آماری و دیگر موارد از جمله مواردی است که در انتخاب موضوع باید در نظر گرفت.

در انتخاب منطقی عمل کنید، به ظاهر و فریبنده بودن آن توجه داشته باشید و موضوع منطقی و قابل اجرا را برای تحقیق خود انتخاب کنید. تاکید داشتن بر کلمات زیبا بدون در نظر گرفتن منطق در روند پژوهش سبب ایجاد مشکلات زیادی می شود. عنوانی ساده و منطقی را برای پایان نامه خود انتخاب نمائید.
سعی کنید موضوع کاربردی را جهت پایان نامه خود انتخاب کنید. در ارتباط با موضوعات پایان نامه غیر بنیادی، کاربردی بودن آن بسیار اساسی می باشد. بهتر است موضوعی را انتخاب کنید که بتوان از نتایج کوتاه مدت و یا بلند مدت آن استفاده کرد. پایان نامه یا همان پژوهش پیش روی شما باید بتواند یک نیاز را حل کند.
موضوعی که جهت پایان نامه انتخاب می شود باید به شکل سوال تعریف شود تا بر اساس آن بتوان فرضیه ای را اجرا کرد. موضوع پایان نامه باید مرتبط با سوال های معلوم، هدفمند و عینی باشد که مطرح می شود. در نظر بگیرید باید برای پاسخ به این سوالات راه  حل علمی وو  روشی مناسب را اجرا کرد.

امکان عملی اجرای پژوهش را در انتخاب موضوع پایان نامه در نظر داشته باشید. برای این منظور مطالعه نظری و هم چنین دستیابی به منابع اصلی تحقیق تاثیر زیادی دارد. انجام پژوهش نباید با دشواری های غیر عادی همراه شود. باید قبل از انتخاب موضوع پایان نامه شیوه های تحقیق را در نظر گرفت.

نوع جمع آوری اطلاعات در زمان معین شده و مقدار پرسش نامه ها و یا مصاحبه، آزمایشات و دسترسی به آن ها باید اندیشیده شود و چنانچه تمام موارد گفته شده قابل حل بود و به جمع بندی مناسبی از آن ها دست پیدا کردید آن وقت زمان انتخاب موضوع پایان نامهشما فرا رسیده و می توانید با خیالی راحت پروپوزال خود را تنظیم کنید و نگرانی از بابت رد شدن یا غیر قابل حل بودن آن در آینده  نداشته باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.