پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

تحلیل داده ها در پایان نامه چگونه انجام می گیرد؟

محقق باید برای پاسخ گویی به مساله اصلی تدوین شده در پایان نامه خود پاسخ مناسب داشته باشد و بتواند با تصمیم گیری مناسب  در رد و یا تایید فرضیه از روش های گوناگون تحلیل استفاده کند. تحلیل کردن اساسا به سه بخش تحلیل توصیفی، تحلیل مقایسه ای و تحلیل علت وو معلول تقسیم می شود.



روش های مختلف تحلیل یافته های پایان نامه  

۱-تحلیل توصیفی، دراین تحلیل محقق با استفاده از داده های جمع آوری شده با بهره گیری از شاخص های آماری به توصیف و طبقه بندی می پردازد. در این روش پژوهشگر داده های بدست آمده را با تهیه و تنظیم نمودن جدول توزیع فراوانی به شکل خلاصه شده ای در می آورد و بعد به کمک نمودار آن ها را نمایش می گذارد و در آخر با استفاده از شاخص های آماری توصیفی آن ها را خلاصه می نماید. از جمله بخش های پرمصرف آماری در پایان نامه و تحلیل های توصیفی سه شاخص میانه، میانگین و مد می باشد. که کاربرد زیادی در تحلیل های توصیفی دارد.
۲۲-تحلیل مقایسه ای، در این بخش از تحلیل اطلاعات جمع آوری شده به شکل توصیفی تحلیل شده و با دیگر بخش ها مقایسه می گردد. از جمله سوالاتی که در این بخش پرسیده و پاسخ داده می شود این است که آیا شاخص های آماری به شکل بزرگتر و یا کوچکتر از دیگر شاخص های آماری است ؟ در تحلیل مقایسه ای دو شاخص آمار توصیفی با یکدیگر مقایسه می گردند این بخش تحلیلی درپایان نامه جز بخش هایی است که باعث ادارک مفاهیم مقایسه ای و احراز تفاوت و شباهت می باشد و کاربرد زیادی در پایان نامه ها جهت تحلیل داده ها دارد.
۳۳-تحلیل علت و معلولی، دراین بخش نیز پژوهشگر با استفاده از ابزار و شاخص های آماری مانند روش های تحلیل مقایسه ای، روابط بین متغیرهای پایان نامه خود را می سنجد و رابطه علت و معلولی بین متغیرهای وابسته و مستقل مورد بحث قرار خواهد گرفت در این  بخشش  محقق با تایید و یا رد فرضیه ها ی بوجود آمده آماری به استنباط درستی ویا نادرستی فرضیه و روابط علی و معلولی خود می پردازد.


منبع: تحلیل داده ها در پایان نامه چگونه انجام می گیرد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.