پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

نکات مهم و اصلی دفاع از پایان نامه

پس از پروسه انجام پروپوزال و تدوین پایان نامه نوبت به مرحله دفاع از پایان نامه می رسد. این بخش یکی از پر استرس ترین مراحلانجام پایان نامه می باشد زیرا باید از تمامی یافته های تحقیق و پایان نامه خود به خوبی دفاع کرده و تقریبا تلاش یک پروسه طولانی را  با چند دقیقه باید رقم بزند.

جلسه دفاع پایان نامه می توان سرنوشت و آینده علمی و کاری او را رقم زده و مورد قضاوت قرار دهد. بنابراین بهتر است قبل از این که استرس زیاد این قضیه بر شما غلبه کند نکات مهم و کلیدی دفاع از پایان نامه را فراگرفته و با خیالی آسوده به آن بپردازید.

از جمله نکات مهم و اصلی در انجام پایان نامه  

قبل از انجام دفاع بهترین کار این است که موضوع پایان نامه خود را به خوبی بشناسید. تسلط بر موضوع و موارد پیرامونی آن یکی از مهم ترین موارد در انجام دفاع موفق می باشد. حفظ آرامش در زمان دفاع تنها زمانی ایجاد می شود که تسلط خوبی بر موضوع پایان نامه و موارد انجام شده در آن داشته باشید زیرا با تسلط بر تمام جوانب پایان نامه دیگر نگرانی شما کاهش یافته است.
هر پایان نامه دارای پیامی به مخاطبان هست بنابراین باید به دنبال پیام کلیدی پایان نامه خود بوده و سعی در القای فکری مخاطبان از جمله داوران به آن سو نمود. مخاطبان خود بخصوص داوران را بخوبی بشناسید. دفاع از پایان نامه حول موضوعی صورت می گیرد که داوران آن بیشتر بر آن موضوع تسلط دارند بنابراین سعی کنید هم جهت با تفکرات علمی آن ها پایان نامه را ارائه کنید به طوری که بر روی آن تاثیر مثبتی داشته باشد.
همواره سعی کنید از بحث اصلی پایان نامه خارج نشده و به یکباره به حواشی پایان نامه نپردازید. پاور پوینت پایان نامه کمک زیادی به شما می کند تا مفاهیم خود را با نشان دادن تصاویر و زیرنویس های کوتاه نشان دهید. سعی کنید بحث نوشتاری را در پاور پوینت پایان نامه خود را کوتاه کنید تا حوصله مخاطب سر نرود و بیشتر بر روی تصاویر، نقشه ها و نمودار های مهم و کلیدی پایان نامه خود اشاره   کنید.

می توانید برخی مفاهیم شاخص پایان نامه را برجسته تر جلوه دهید و به شکل خاص تری آن ها را در زمان دفاع پایان نامه ملاک صحبت  خود قرار دهید. مطمئن باشید مهم جلوه دادن یک موضوع بیشتر در توجه داوران قرار خواهد گرفت و نشانه دیگری است که شما بهه مراحل انجام پایان نامه خود تسلط و علاقه بیشتری دارید.
تمرین کردن قبل از روز دفاع پایان نامه بسیار مهم است زیرا نقاط ضعف و قوت خود را در سخنرانی بیشتر درک خواهید کرد. محیطی مانند سالن دفاع خود ترتیب داده و یا خود را آن جا فرض کنید و به تمرین آن بپردازید. سعی کنید حتما قبل از دفاع پایان نامه خود در دفاع افراد دیگری نیز حضور داشته باشید زیرا این کار سبب می شود به مقدار زیادی با ترفندهای دفاع پایان نامه آشنا شوید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.