پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

نرم افزارهای کاربردی در انجام پایان نامه

نرم افزارهای کاربردی در انجام پایان نامه چیست؟ یکی از بخش های مهم جهت انجام پایان نامه فراگیری کار با رایانه می باشد. در واقع آشنایی با کامپیوتر و نرم افزارهای آن امروزه یکی از ملزومات اصلی انجام پایان نامه محسوب می گردد و بدون آن عملا کاری از پیش نخواهد رفت. اولین استفاده از کامپیوتر را می توان جهت تایپ و استفاده از آن جهت بخش نوشتاری پایان نامه و پروپوزال در نظر گرفت.

بخش جستجو های اینترنتی نیز با استفاده از رایانه صورت می گیرد. بنابراین آشنایی با نرم افزارهای نوشتاری همچون word, note و… و نرم افزارهای اتصال به وب چون Mozilla fire fox, internet explorer و … جز بخش هایی است که هر دانشجویی باید به آن مهارت کافی داشته باشد.
بخش مهم دیگر از نرم افزارهای کاربردی در انجام پایان نامه که تقریبا در تمامی رشته های مورد استفاده قرار می گیرد نرم افزارهای آماری می باشد. از جمله نرم افزارهای آماری در انجام پایان نامه می توان به مواردی چون spss,amos,eviews,rr و … نام برد. استفاده از این نرم افزارها به آموزش نیاز دارد و دانشجویان باید قبل از آغاز پایان نامه بتوانند این گونه مهارت های نرم افزارهای را فرا بگیرند.
البته باید گفت پایان نامه هر رشته با توجه به نوع مطالب و تحقیقات این امکان وجود دارد که به نرم افزارهای تخصصی ویژه ای نیازمند باشد و این موضوع باید قبل از آغاز پایان نامه و در پروپوزال عنوان شده و دانشجو موظف است نرم افزارهای تخصصی مربوطه را با توجه به نوع کاربردی که در پایان نامه و موضوع مورد نظر خود دارد فرا گرفته و در انجام پایان نامه خود مورد استفاده قرار دهد.  

نمونه هایی از نرم افزارهای کاربردی در انجام پایان نامه

در مطالب قبلی نمونه هایی از نرم افزارهای مهم و کاربردی در انجام پایان نامه که به شکل معمول مورد استفاده قرار می گیرد عنوان شد. اما پایان نامه نویسی برای برخی افراد با دشواری همراه بوده و به دلایل مختلفی از جمله بخش های نوشتاری یا عدم رعایت  کردنن  استانداردهای اصلی از سوی استاد راهنما و مشاور و یا داور رد می شود.

برای جلوگیری از این مسئله نرم افزارهای مختلف و گوناگونی بوجود آمده است که می تواند کمک زیادی در انجام بسیاری از بخش هایپایان نامه به دانشجو نماید. برای مثال نرم افزار رفرنس نویسی با نام endnotee در واقع به عنوان یکی از نرم افزارهای مفید در اجرای منبع دهی می باشد و یا نرم افزار mendeley نیز نمونه دیگری از نرم افزارهای کاربردی در انجام پایان نامه می باشد که با مدیریت کردن مقالات و قایل های پی دی اف برای شما به شکل مناسبی می تواند شما را در مسیر تدوین پایان نامه راهنمایی و کمک کند.
در مقالات بعدی سعی می کنیم به شکل کامل تری به انواع نرم افزارهای کاربردی پایان نامه و همچنین نوع کاربرد آن در انجام پایان نامه بپردازیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.