پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پیشینه تحقیق پایان نامه چیست؟

یکی از بخش های مهم و اصلی در انجام پایان نامه بخش تحقیق و جستجو در پیشینه پایان نامه می باشد. پیشینه به تمامی بخش های  صورت گرفته پژوهش می پردازند این که در چه مکان و زمانی صورت پذیرفته و با چه تعداد نمونه و جامعه هدفی این کار صورت گرفته است جز بخش های مهمی است کهه راهنمای موثری در انجام پایان نامه و به ثمر رساندن آن خواهد بود.

با استفاده از این بخش از کارهای تحقیقاتی تکراری جلوگیری شده و سبب می شود مقایسه خوبی با مطالب قبلی انجام پذیرد و بسیاری از بخش های تکمیل کننده و یا حتی ارتقا دهنده مطالب قبلی باشد. با استفاده از این بخش شما می توانید متوجه این موضوع شوید که با چه تعداد نمونه می توانید پایان نامه خود را به سرانجام برسانید و تا حدود زیادی از تعداد و چگونگی ابزارهای مورد نیاز تحقیق پایان نامه را بدست خواهید آورد. پیشینه تحقیق پایان نامه هم در پروپوزال باید آورده شود و هم در متن اصلی پایان نامه باید گنجانده شود.


  پیشینه پایان نامه را باید با استفاده از منابع مختلفی جستجو کرد. استفاده از منابع کتابخانه ای به تنهایی نمی تواند راهنمای درستی  برای هدف شما باشد وو بنابراین برای بدست آوردن مطالب کافی و کامل تر بهتر است پهنه و گستره تحقیق و مطالعه خود را گسترده تر نمائید و بخش هایی را مورد مطالعه قرار دهیدد که به نوعی ارتباط موضوعی بیشتری را به هدف شما داشته اند و از منابع دیگری چون مقالات و مطالب علمی که در سایت های مختلف قرار داده شده است بهره مند شوید.

باید های مهم در مورد پیشینه تحقیق پایان نامه

از جمله بایدهای مهم در مورد پیشینه تحقیق پایان نامه لزوم قرار دادن پیشینه کامل از موضوع مورد بحث می باشد. داشتن پیشینه قوی به خصوص در بخش پیشینه های خارجی از سوی اساتید به عنوان پایه محکم علمی تلقی می شود، در برخی پایان نامه ها  پژوهش هایی که ربط منطقی چندانی به کار ندارند درر  بخش پیشینه آورده می شوند، تا این بخش را به عباتی پربار نمایند.

گرچه بررسی متن بیشتر و استفاده از مقالات و مستندات علمی بار علمی کار را بیشتر می کند. اما آنچه در پایان نامه نویسی به  خصوص در مقطع کارشناسی ارشد باید مورد توجه قرار گیرد، تقویت قدرت تحلیل و انتقاد دانشجویان و کمک به آن ها در باهم نگری پژوهش های انجام شده و ارتباط آن باا پژوهشی است که آن ها انجام می دهند.

بنابراین انجام مطالعه در قسمت پیشینه تحقیق پایان نامه و جمع بندی با مطالب جمع آوری شده پایان نامه می تواند این بخش ارتباطی را ایجاد کرده و روند خوبی در اجرای کار تحقیقاتی یا همان پایان نامه ایجاد کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.