پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

اشتباهات رایج در انجام پایان نامه

شاید شما هم جز کسانی باشید که قصد انجام پایان نامه را دارید و می خواهید از اشتباهات رایج انجام پایان نامه کارشناسی ارشد که  بسیاری از دانشجویان مرتکب آن می شوند آگاهی پیدا کرده و دیگر خود مرتکب آن نشوید. در ادامه به نمونه هایی از اشتباهات رایج درانجام پایان نامه ارشد که بسیاری از دانشجویان دانشگاه ها به خصوص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که بیشتر مرتکب آن می  شوند می پردازیم.

اشتباهات رایج در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد  

یکی از اشتباهات رایج در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد عدم دقت کافی جهت انتخاب موضوع می باشد. بی علاقگی و یا افراطی  نگاه کردن به یک موضوع بدون اندیشیدن در رابطه با پیشینه موضوع و یا بدون توجه به مقدار کاربرد موضوع و جدید و نو بودن آن به انتخاب موضوع می پردازند، که سببب می شود نتوانند به خوبی از پس تحقیق و انجام پایان نامه برآیند.

از جمله اولین و مهم ترین بخش در انجام پایان نامه ارشد انتخاب موضوع می باشد که دانشجو باید زمان کافی و مطالعه کاملی را در رابطه با موضوع انتخابی داشته باشد این کار را باید از ترم های گذشته و قبل از آغاز اخذ واحد پایان نامه صورت گیرد. برخی دانشجویان  به اشتباه فکر می کنند اجبار وو تحمیلی از سوی استاد راهنما و استاد مشاور جهت انتخاب موضوع دارند، این فکر بسیار اشتباه است، همفکری و مشورت با این افراد می تواند نتیجه خوبیی داشته باشد، ولی تنها جلب کردن نظر این افراد و قبول موضوعات تحمیلی بدون علاقه و توانایی در انجام آن نمی تواند سبب شود پایان نامه موفقی داشته باشید بلکه شما را دچار مشکلات زیادی خواهد کرد.
اشتباه رایج بعدی دانشجویان در انجام پایان نامه ارشد عدم دقت و زمان کافی جهت تنظیم پروپوزال می باشد. همین قضیه سبب می  شود تا در بسیاری ازز بخش ها از جمله اهداف، فرضیات و روش های نمونه برداری و تحلیل آن دچار مشکلات فراوان شوند. باید بدانید هر کار تحقیقاتی بدون داشتن نقشه منسجم وو هدفمند و بدون مطالعه اولیه محکوم به شکست خواهد بود. پروپوزال نیز به مثابه یک نقشه مسیر شما را در انجام پایان نامه تداعی می کند بنابراین زمان کافی و مناسبی باید برای آن قرار دهید.
از جمله اشتباهات بعدی عدم آشنایی با نرم افزارهای آماری می باشد. بخش تحلیل و آماری با استفاده از نرم افزارهای آماری یکی از ملزومات اصلی انجام پایان نامه و در واقع جز فصل های انتهایی و مهم برای نتیجه گیری می باشد. دانشجویان باید قبل از آغاز پایان نامه نرم افزارهای آماری را بخوبی فرابگیرند تا بتوانند تحلیل ها و نتیجه گیری درستی از پایان نامه و کار تحقیقاتی خود داشته باشند.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.