پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

اصول نگارش پایان نامه ادبیات فارسی

یکی از رشته های بسیار پرطرفدار بخش علوم انسانی در مقطع کارشناسی ارشد رشته ی ادبیات فارسی است. امروزه این رشته ی تحصیلی تقریبا در کلیه ی دانشگاه های ایران و تعدادی از دانشگاه های معروف دنیا مثل دانشگاه آکسفورد و هاروارد تدریس می شود. این رشته ی تحصیلی سهم عمده ای در احیا و رشد و توسعه ی زبان فارسی و احیای فرهنگ و تمدن کشورمان دارد.

  بنابراین شاید بتوان آن را جز رشته های کلیدی در دانشگاه ها به حساب آورد. دروس این رشته بیشتر در راستای ادبیات کلاسیک کشورمان است. توجه داشته باشد که دانشجویان این رشته علاوه بر کتب درسی باید مطالعات قوی بر روی کتب و آثار ادبی مانند رمان، شعر و … داشته باشند.

این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای سه گرایش ادبیات تطبیقی، ادبیات مقاومت و زبان و ادبیات فارسی است. نگارش پایان نامه ادبیات فارسی نیازمند رعایت اصول و مراحلی است. در ادامه برخی از اصول در نگارش پایان نامه ادبیات فارسی را به طور مختصر   شرح می دهیم.

شیوه های تخصصی جهت نگارش پایان نامه ادبیات فارسی

دانشجوی ادبیات فارسی باید قبل از نگارش پایان نامه ادبیات فارسی مناسب باید به صورت کامل بر واحدهای درسی مثل آیین نگارش،  روش تحقیق و سبک شناسی، بلاغت، دستور زبان و غیره تسلط کافی داشته باشد. البته باید توجه داشت که غالب دروس این رشته آثار ادبیی معروف و کلیدی در ادبیات فارسی را شامل می شود.

دانشجویان این رشته باید تلاش کنند بنا به علاقه و نیاز فرهنگ و ادبیات کشور موضوع مناسبی را جهت نگارش انتخاب نمایند و سپس با کمک استاد راهنمای خود به نگارش طرح پیشنهادی مناسبی جهت پایان نامه ادبیات فارسی مناسب بپردازد و در صورت تصویب گروه آموزشی نوشتن پایان نامه ادبیات فارسی را آغاز نمایند.
حال به بیان برخی موضوعات نوشته شده پایان نامه ادبیات فارسی می پردازیم:
_ بررسی شخصیت های داستانی موجود در مثنوی عطار
_بررسی شخصیت ها و مکان های عرفانی در غزلیات سعدی




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.