پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

پایان نامه فوری | پایان نامه - انجام پایان نامه

انجام پایان نامه فوری در رشته های مختلف و پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکتری و مشاوره پایان نامه

محتوای نگارشی پایان نامه

پایان نامه علاوه بر این که یک کارعلمی جدید و نو برای دانشجو محسوب می شود گامی در راه یابی فرد به سمت کارهای تحقیقاتی آینده نیز می باشد در واقع پایان نامه بخش تمرینی جهت محقق پروری و هم چنین راهی جهت تولید دانش محسوب می شود. بنابراین نگارش پایان نامه و تدوین آن بسیار مهم است و در ایجاد محتوای و نگارش اصولی پایان نامه باید دقت نمود از جمله نکات مهم در تدوین و نگارش پایان نامه که باعث کیفیت بخشیدن به آن می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود.

نکات مهم در محتوای نگارشی پایان نامه  

جهت تدوین پایان نامه بهتر است ابتدا فرمت مربوطه را از دانشگاه مرجع تهیه کنید اصولا فرمت گویای بخش های مختلف از جمله صفحه بندی، فونت، فاصله گذاری ها و هم چنین نوع قلم وغیره می باشد و راهنمایی جهت نگارش پایان نامه به حساب می آید. عنوان بخش اصلی و در صفحه اول پایان نامه قرار می گیرد. نوشتن عنوان به دو زبان فارسی و انگلیسی یکی از ملزومات نگارش پایان نامه در بیشتر دانشگاه ها می باشد. مقدمه گذاری یکی از بخش های تاثیرگذار بر کیفیت پایان نامه می باشد. بهتر است هر فصل را با مقدمه ای شروع نمائید این مقدمه به شرح مختصر و توضیح کوتاهی در مورد متن فصل مورد نظر می پردازد.
جداول، عکس ها و نقشه های مربوطه به موضوع را با کیفیت خوب و بالا در پایان نامه قراردهید و توضیحات کافی و کامل زیر آن ها بگذارید. عنوان بندی بخش مهم در متن پایان نامه می باشد باید عنوان های اصلی و عناوین فرعی با شماره گذاری به هم ربط پیدا کنند. چناچه از اصطلاح خاص و یا مخفف کلماتی در متن پایان نامه استفاده می نمائید آن را به شکل زیر نویس توضیح کاملی دهید. حفظ امانت در نگارش متن پایان نامه بسیار مهم است چناچه استخراج مطلبی از نوشته، مقاله و یا کتابی را داشتید آن را با ذکر منبع کنار متن قرار دهید.


منبع: محتوای نگارشی پایان نامه



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.